Ezeket mind ajándékba kaptam. Ezzel újabb 3 USA állammal bővült a gyűjteményem (Nebraska, Wyoming, Dél-Dakota)
A szerb, egy klasszikus bácsika udvarából került elő. Szeretem az ilyen eredeti pajta leleteket.
Ezeket mind ajándékba kaptam. Ezzel újabb 3 USA állammal bővült a gyűjteményem (Nebraska, Wyoming, Dél-Dakota)
A szerb, egy klasszikus bácsika udvarából került elő. Szeretem az ilyen eredeti pajta leleteket.
Soha nem láttam még ilyet korábban, még a létezéséről sem volt információm. Most meg már a gyűjteményem tagja..
A második képen lévőket egy veteránvásárban vettem. A német nagykockának nagyon megörültem, mivel ilyen nagy (34*21cm) táblám nem volt még. A T-s angolnak szintén, nem csak a régi betűtípus és az árnyékolt karakterek miatt, hanem azért is, mivel ez a dátum még hiányzott a gyűjteményből. Ezzel együtt a 2001 előtti sorozat R-je és a mostani 62-es dátumkód közötti részből már csak a 61 hiányzik.
Külön kedvencek még a szlovén és az izraeli rendszámok, mivel ez a két ország sem volt még nekem. A régi repülőtéri és a francia W már csak a hab a tortán. :)
A régi cseh meg akár beillene utcatáblának is. :D
A luxemburgit egy régiségvásárban vettem, az azutáni képen lévőket ugyanattól az ismerősömtől kaptam, akitől a Tavaszi termés bejegyzésben a régi németeket;
az ötödik képen lévőket egy autókereskedésből kaptam, az azutániakat ugyanabból a gumiszervizből, ahonnan a tavaszi bejegyzés utolsó képén lévőket;
a 6 angolt pedig egy autóbontóból kaptam.
Cserék: az utolsó két kép + K-RC 235. Cserébe érdekel 61-es dátumkódú angol, W-vel kezdődő angol (a mostani sorozatból), T dátumkódú vagy R-nél régebbi angol (előző sorozat), bizonyos fajta régi francia (ide inkább nem írom le, nyugodtan kérdezzetek), régi belga, osztrák, vagy olyan ország, ami nekem még nincs.
Az L0 817 is lehet csere, egy lefelé álló háromszöget elfogadok érte.
Készítettem nektek egy kis összeállítást, hogy milyen rendszámokat fényképeztem Kínában.
Ahol nem jelzem külön, abból a fajtából többet is fotóztam, ide csak az érdekesebbeket teszem be.
Van olyan típus is, amiről nem sikerült közeli kép, csak egész autós vagy simán távolabbi.
Általános információk: nem használnak I és O betűt, mert ugyanúgy néznek ki, mint az 1 és a 0. Robogó rendszámok betűtípusai mások, azokon nem néz ki ugyanúgy az I és az O, mint az 1 és a 0, de azokon sem használják az I-t és az O-t. Széria rendszámokon az 5 karakter a 2 kód után véletlen generált, de az elektromos, busz és robogó rendszámokon sorozatos.
Széria rendszámok: tartományt jelölő írásjegy, területkód, 5 karakter.
京 (dzsing) = Peking (Beijing, Béjdzsing)
Régebbi rendszám sötétebb kék alappal (a kép nem adja vissza, mert rásütött a nap, de inkább ezt fotóztam, mert a hátsó lefolyt rozsdás volt)
皖 (ván) = Anhui (Anhuj), A = Hefei (Höféj)
蒙 (möng) = Belső-Mongólia (Nei Menggu, Néjmöngú) (ebből csak 2 fotóm van, ez a jobb), A = Hohhot
苏 (szú) = Jiangsu (Dzsiangszu), E = Suzhou (Szúdzsou)
浙 (dzső) = Zhejiang (Dzsődzsiáng), E = Huzhou (Húdzsou)
冀 (dzsí) = Hebei (Höbéj), R = Langfang
豫 (jü) = Henan (Hönán), B = Kaifeng (Kájföng)
鄂 (ő) = Hubei (Hubéj), D = Jingzhou (Dzsingdzsou)
辽 (liao) = Liaoning, B = Dalian (Dálien)
宁 (ning) = Ningxia (Ninghsziá Hui Nemzetiségi Autonóm Terület), A = Yinchuan (Jincsuán)
鲁 (lu) = Shandong, J = Taian (Táján), nagy valószínűséggel egy egyénileg kiválasztott rendszám
H = Jining (Dzsining). Azért a sok kínai autón kívül volt ismerősebb is (lásd Škoda a 4. képen, de főleg ez)
P = Liaocheng (Liáocsöng), ez is több mint valószínű, hogy egyedi
晋 (dzsin) = Shānxī (Sánhszi), B = Datong
陕 (sán) = Shănxī, A = Xi'an (Hszian)
川 (csuán) = Sichuan (Szecsuán), A = Chengdu (Csöngdu)
津 (dzsin) = Tianjin (Tiendzsin)
Elektromos autók rendszámai: színátmenetes fehér-zöld alapon fekete, 6 sorozatkarakterrel. A színátmenetes alap miatt ez a típus az egyik személyes kedvencem
琼 (csióng) = Hainan (Hajnan), A = Haikou (Hajkou)
沪 (hu) = Shanghai (Sanghaj)
晋E = Jincheng (Dzsincsöng)
Teherautók és buszok rendszámai: formátum ugyanaz, mint a sima rendszámoké, sárga alapon fekete karakterekkel. Két egysoros sosincs belőlük, fix egysoros-nagykocka párok.
苏C = Xuzhou (Hszüdzsou)
吉 (dzsí) = Jilin (Dzsilin), E = Tonghua
Elektromos buszok és teherautók: formátum ugyanaz, mint a sima elektromos rendszámoké; kódok sárga, sorozatkarakterek zöld alapon.
Ideiglenes rendszám: papírból készül, a 2 példányt az autó szélvédőihez rakják. 苏A = Nanjing (Nándzsing)
Beltéri zárt területen belül használható járművek: 厂内 (csángnéj) - 2 kód - 5 karakter; zöld alapon fehér, 厂内 és a betűkód sárga.
Kültéri zárt területen belül használható járművek: 场内 (csángnéj) - 2 kód - 5 karakter; zöld alapon fehér, 场内 és a betűkód sárga.
Diplomata rendszámok: fekete alapon fehér; első 3 betű: ország-/szervezetkód - 3 sorozatszám - 使 (nagykövet).
A rendszám végén lehet 领 (konzul) is, a rendszám elején egy tartományi területkóddal és csak 2 sorozatszámmal, de ilyet egyet sem láttam.
Sima diplomatáról nem sikerült közeli fotó. 124 = Csád
236 = Lesotho
Rendőrség: fehér alapon fekete; 2 kód - 4 sorozatszám - 警 (rendőr(-ség)).
Hadsereg: fehér alap, 2 betű (kód) - 5 szám. A számok feketék; az egyiken mindkét betű piros, a másik rendszámon csak az első. A két betűnek nagyon sok változata van, de csak egy pár féléról sikerült fotó.
WJ (=wujing, vudzsing): hadirendőrség. Ugyanaz vonatkozik ezekre, mint a sima hadseregi rendszámokra, de itt van még egy betűkód.
Motorok: hasonló sárga kocka, mint a fuvarozóké, de kisebb.
Létezik széria rendszám színekben is, nem tudom, hogy ez és a sárga (használata) között mi a különbség. (Valószínű, hengerűrtartalom szerint lehet a különbség, kéket kisebb motorokon láttam.)
Robogók rendszámai: városonként változó.
Peking: először 6 szám volt, majd 1 betű - 6 szám, és a mostani sorozat már 2 betű - 4 szám. Sorban adják, most az S***** sorozatnál járhatnak, az RZ9366 volt a legmagasabb, amit láttam.
Az FF és a NU alatti második rendszámok a Beijing Normal University saját rendszámai, a C alatti is valószínű, hogy egy egyetemé.
Hebei tartomány: ezt az egyet láttam belőle
Jining (Dzsining) város (Shandong tartományban):
Shanghai: ebből is egyet láttam
Taian város:
Tianjin: néha (ritkán) előre rakják fel a rendszámot, mint itt
Mozgáskorlátozott-szállító háromkerekű járművek: vékony fém, majd mélynyomott papír. Néha van belőle hátul is, általában csak elöl van
Turistaszállító triciklik: a nagyobb rendszám van elöl, a kicsi hátul (a hátsó rendszám kisebb, mint egy svájci első)
A végére pedig egy érdekes régi rendszám, amiből szintén egyet láttam: pekingi háromkerekű jármű.
Egy platós tricikli hátulján volt, amivel szemetet szállítottak.
Rendszámot gyűjteménybe sajnos nem sikerült szereznem, nem botlottam bele ilyen helybe...
https://www.youtube.com/shorts/uUoJ5RHc5RU
Az első képen lévőket egy régiségvásárban vettem, a második képen lévőket egy rokonom hozta;
a harmadik képen lévőket veteránbörzén, a WW2 párt bolhapiacon vettem;
a 974 párt egy autókereskedésben találtam, a piros románt egy ismerősön hozta egyenesen Erdélyből;
a régi németeket egy másik ismerősömtől, az utolsó képen lévőket pedig egy gumiszervizből kaptam.
Nem cserék!
Ez egy szerb (jugoszláv) traktor rendszám. Ami meglepő, hogy fényvisszaverős, pedig a 90-es évekig volt használatban.
Eredményes évem volt a rendszámgyűjtés szempontjából 2023-ban.
153db rendszám, ebből 14 új ország/terület (A, CDN, CYM, CZ, HR, L, LT, NI, PA, RUS, SCO, SU, SXM, UA), így a gyűjteményem összesen 208db, 28 országból.
Rendszámokban gazdag boldog új évet kívánok mindenkinek!
Ezek nem cserék,...
...de amit az előző bejegyzésben ígértem, azt be is tartom.
Cseréim:
Amik érdekelnek (miért-mit):
ZH 63289: bármilyen svájci (nem ZH)
CB 571 F, HH 040272: német export/5napos, EU-s német
M 7255 S: német export, amiben nem 3 szám van
WES 209 M: ugyanolyan formátumú német export, széles karakterkészlettel
37 BDD 67: ugyanolyan stílusban készült francia (mindegy, hogy régi v. új)
902 DJV 78: régi francia
E-08075, E-43301: zöld v. sárga dátumos E rendszám
HKA-380: matricás magyar hátsó rendszám
BV-XL-83: dombornyomott holland
BCA 055: C-s vagy D-s magyar kocka
R238 GGE, X414 UOE: T-s vagy R-nél régebbi évkódú régi angol
GJ06 HPA, GN52 OPM, KV06 PJF, LR06 WJN, SG56 AEA, SK06 GME, YB07 VFX: angol, olyan területkóddal, amilyen még nincs (nyugodtan kérdezzetek)
YY53 UBE: másik YY-os angol.
Sziasztok!
Lőrinc vagyok Budapestről. Már régebb óta figyelem a Blogot, azóta Rendszamgyujto.hu kollégával is lebonyolítottam már egy cserét.
Jelenleg a teljes gyűjteményem: 169 db, 19 ország(14 önálló ország, 1 megszűnt ország, 4 másik ország fennhatósága alá tartozó terület)+6 amerikai állam.
A két régi magyarral kezdődött a gyűjtés. Ezeket már nem tudom, mikor kaptam, de azt tudom, hogy akkor még nem nagyon foglalkoztam a rendszámokkal. Ezek után apámtól kaptam még jó pár darabot, talált rendszámaim is vannak (MJS-514, NBZ 713, P-01784, AB 01 CRE, Audi S8, PKD-284 (erről nincs képem, mert úgy eltűnt, hogy már évek óta nem találom)), és már veteránbörzén és bolhapiacon is vettem rendszámokat.
A CF-764-XJ rendszámról, aminek a kétharmad burkolata hiányzik, már lejött az egész, és ha valakinek kell olyan betűtípushoz egy 6-os belseje, ingyen neki adom!
Tavaly kezdtem el igazán foglalkozni a rendszámokkal, amikor egyszer egy autóbontó előtt sétálva megláttam bent egy Man-szigeti(!) rendszámot.Be is mentem a bontóba, kedvesek voltak, elmentünk az autóhoz, és le is csavarozták. De ha már ott voltam, és amúgy is láttam, hogy volt ott több angol autó is, és angolom még úgy sem volt, ezért gondoltam, hogy akkor legyen még egy fehér és egy sárga angol is!
Lett is. Ezeket is leszedték nekem. Megköszöntem nekik, és a három rendszámért fizettem 2000 forintot. Szerintem megérte :)
Cseréim vannak, azok a következő bejegyzésben lesznek.
Egyszer felhívott, hogy talált egy pár rendszámotrégebbről, nem akarja kidobni, eszébe jutottam. Én meg örültem....
A napokban megkeresett egy Kedves Hölgy e-mailben, hogy van neki egy USA rendszáma, amit nem szeretne tovább őrízgetni, inkább felajánlja a gyűjteményembe, amit nagy örömmel el is fogadtam. Ma hoztam el a csomag automatából.
Köszönöm szépen!
Továbbra is szívesen fogadok felajánlásokat a gyűjteményembe.
Újabb 5 állammal bővült a gyűjteményem, már csak 19 hiányzik :)
A 2022-es év nem annyira a rendszámokról szólt most számomra, de azért így is lett pár új darab a gyújteményemben. A német szezon tábla különlegessége (amit a kép sajnos nem ad vissza), hogy zöld karakteres, amit az adómentes járművek kapnak.
BÚÉK.
Először is BUÉK minden érdeklődőnek! A mai szép napot kihasználtam arra, hogy az utóbbi időben innen-onnan kapott, kerítésen bedobált táblákat megmostam és lefotóztam. Ami az utóbbi időben kezd kirajzolódni, hogy egyre sűrűbben G, H, I, J kezdetű rendszámokhoz sikerül hozzájutni, ez nagyjából 1996-2005 közötti mintegy 9 éves időszakot fednek le, ami azt jelenti, hogy a legfiatalabb is már 18 éves. A JDE különlegessége abból adódik, hogy a JDA-001 volt az első uniós rendszámunk 2004 májusától és így a JDE számomra a legközelebb álló.
Számomra a másik furcsaság, hogy az INL nem olyan mindennapi errefelé, ennek ellenére nem is olyan rég egy INL-143 párral is szaporodott a gyűjteményem
Ezeket a rendszámokat kaptam karácsonyra, amik sokkal nagyobb örömet okoztak, mint bármi más. Különösen az, AVQ. Idéznék a TC egyik cikkéből: "Az utolsó Q-ra végződő, sorrendben kiadott rendszám az AVQ-999 volt, azóta nem adnak ki Q-ra és O-ra végződőeket" Pontosítanék: I-re végződőeket sem adtak ki.
Lassan új sorozatot kell indítsak ennek a kategóriának is. HR (hargita megyei) pár.
Magyar szürke és fehér trikoloros
Miután sikerült a görögökkel lezárni a macedón névhasználati vitát. 2019 február 12-től Észak-Macedónia néven él tovább a Macedónia, ezért a rendszámok országjelzése is MK-ról NMK-ra változott. Egy ismerősöm hozta Szkopjéból, a fővárosból.
2022.07.01-től az új formátumú AA*AA-123 rendszámokat adják ki Magyarország területén. Már rengeteg cikk feldolgozta ezek formai és tartalmi követelményeit, én inkább az utcáról szedtem össze a témát, ami még számomra is tartogatott meglepetéseket.
Először is betű formátum. Ez egy teljesen egyedi, már mondhatnám akár azt is, hogy nekünk magyaroknak elkészített betűtípus, hasonlót használnak más országok is, de pont ilyet nem. Gratulálok a feljesztőknek, szép munka volt, sok jó dolgot ellestek máshonnan, de vittek is bele saját értéket. A régi formátummal könnyen lehetett csibészkedni, az F-ből E-t csinálni, az I-ből T-t a 3-asból 8-ast....stb. Az új karakterekkel ezek rendesen meg vannak nehezítve. Továbbá ellátták olyan biztonsági elemekkel, amikkel a korábbi rendszámok nem rendelkeztek, ami még nehezebbé teszi a hamisítást, visszaélést.
Na de menjünk is ki az utcára, mindjárt egy gyönyőrű Audi TT, ezzel a formátummal fogunk legtöbbet találkozni, ez fog legjobban "pörögni"
Kevésbé lesz az utcakép meghatározó része a "nagykocka"
A rendszámok mellett megújult a regisztrációs matrica is, első ami azonnal szembetűnik a régiekkel ellentétben, az újaknál elhagyták a kötőjeleket. Az is lehet a címert nem tudták milyen karakterrel helyettesiteni, csillagot mégsem írhattak, mint én az első sorban.
Az utánfutóknál, pótkocsiknál is elengedték az X, W megkülönböztetést, itt továbbra sincs regisztrációs matrica
Mint ahogy motoroknál sem tartották meg az U kezdő karaktert
A következő képem duplán különleges, az egyik hogy zöld, a másik, hogy a korábban üldözött Q betűt is rehabilitálták az új rendszerben
Ha már színes, akkor egy kis piros. A hétvégén egy nagy sárga traktoron (Rába Steiger) volt ez a picike "motor" méretű lassú jármű rendszám, ami gyakorlatilag a korábbi "M" megfelelője
Ami szintén meglepő, hogy a korábban piros "Y"-al kezdődő lassú járművekre kiadott rendszámokat, most a hagyományos sorozat rendszám fogja váltani.
A versenycélú (korábban SP) rendszámokat, szintén piros betűs "I" váltja:
Ha már "I" betű, jöjjön a fekete betűs változata:
De itt azért megállnék egy kérdésre a feltaláló felé. Azt nagyjából sejtem, hogy az I az ideiglenest jelképezné. Nos a zöld (M) betűs traktorok/bármik/versenyautók általában életük végéig viselik a rendszámukat, ami messze nem ideiglenes jelleg. A fenti kép az rendben. 2022-ben használható ideiglenes. Arra mondjuk kiváncsi lennék, hogy jövőre újraindul a számozás, vagy folytonos marad. A korábbi P, E, Z formátumot váltja fel. Nos P rendszámokból néhány 1000 darabot adtak ki évente, Z-ből már meghaladja a 20000-et is, az E rendszámok már csak pár 100 darabos volumenben színesítették az utcaképet. Kiváncsi lennék ránézésre mitől lehet majd megkülönböztetni őket.
Az OT rendszámok már a régi OT-12 34 formátumban korábban kifogytak, így az új formátum megjelenéséig egy úgynevezett átmeneti OT rendszámot hoztak létre, ami a gyűjtők értékes példányai lehetnek.
Az új fromátumban így néz ki:
Elég lesz egy darabig, és hogy meddig? Először a cikkeket olvasva, több 100 évre elegendő kombinációkról írtak, amit egy kissé túlzásnak tartottam, de egy kicsit jobban utána számoltam, az ük unokám, ük unokája sem fog eljutni a ZZ-ig.
Nem vagyok egy matek zseni így egy egyszerűsített sufni számítást végeztem:
ABC-123 formátumból kivettem az üldözött I, O, Q karaktereket közel 600.000 variáció jön ki egy kezdőbetűre. Egy-egy ilyen kezdőbetű az utóbbi évtizedben nagyjából 2 évre volt elegendő.
AA*AA-123 formátum esetén, ha a kiosztási szabályokat figyelembe vesszük és az I, O, Q karaktereket is belevesszük a buliba, az "A" kezdőbetű esetén ~3,4 millió variáció jön ki ami nagyjából 12 évre lesz elegendő. Nyilván most van egy boom, ami egy kicsit felhajtja a darabszámot, de nem hinném, hogy hamar eljönne a "B" kezdőbetű, ami ugye mássalhangzó, ami még több, nagyjából 14 millió variációt ad ami újabb 49 évre lesz elegendő. Szóval az én életemben a "C" már nem jön el. Jól számoltam?
A végére meg csemegének beteszem, a legelsőt, amit az utcán lehet látni:
Kedves Érdeklődők!
Akinek az otthoni autóján még régebbi zászlós (trikolor) rendszám van, azoknak egy fontos határidőre szeretném felhívni a figyelmét. Már csak június 30-ig lehet az újragyártást kérvényezni a Kormányablakokban eredeti kombinációban, zászlós formátumban 12300Ft-ért. Július elseje után elveszett, megrongálódott zászlós rendszámot már csak átrendszámozással lehet pótolni az új sorozatból, vagy a régi kombinációt újragyártják, de már csak uniós változatban 56eFt-ért. Mindenképpen javaslom azoknak, akiknek oldtimer, vagy youngtimer korú gépjárműve van, mert cseppet sem autentikus rajta az új AA*AA-123 sorozat.
Kép forrása: Barkas Klub - Facebook
Első ránézésre semmi különös nincs bennük, a lényeg az utolsó betű. Mert ugye a "hagyományos" német rendszámoknak nincs utolsó betűjük, hanem számra végződnek.
A betűk jelentése:
H (historische) mint nálunk az OT (oldtimer)
E (elektrisch) mint nálunk a zöld elektromos