HTML

Rendszámgyűjtő

Egy különleges hobbiról szól ez a blog, vagyunk néhányan bolondok az országban, a világban, akik gyűjtik a régi, vagy forgalomból kivont rendszámtáblákat. Nem csak nekik, hanem bárkinek szólnak a bejegyzések, akit érdekel. Szólj hozzá bátran, vagy írj közvetlenül: info[kukac]rendszamgyujto.hu

Friss topikok

  • Kuvasz878K: @Attila Es Reni Mede: Az nem csere, bocsi. A cseréim csak az Októberi rendszámaim bejegyzésem utol... (2024.03.20. 21:03) Bemutatkozás
  • Kuvasz878K: @Attila Es Reni Mede: Nincs Facebookom, bocsi (2024.03.18. 20:20) 2023 utolsó darabjai
  • Kuvasz878K: Frissítés: HKA-380, BV-XL-83 elkelt, sárga E-sem van. (2023.11.04. 20:29) Októberi rendszámaim
  • Kuvasz878K: ...helyesbítek, lehetnek Ciprusiak is (2023.07.15. 10:29) Hmmm... Ma van karácsony!?
  • rendszamgyujto.hu: @Kuvasz878K: Szia, megvan mind, még az angol is, amit egy másik kommentben kértél (2023.06.04. 15:29) Eladó, cserélhető

Linkblog

Látogatók

2019.11.07. 20:26 rendszamgyujto.hu

Rendszámok bontásból

Tavasszal egy igen fura és meglepő módon bővült a gyűjteményem. Egy barátom éppen lakásfelújítást végzett és az alábbi képet küldte a messengeren.bont1.jpg

A kőművesek a padozat felbontása után fenti kincseket bányászták elő. Én azonnal közbeléptem és a műkincs megóvás érdekében felfüggesztettem minden további tevékenységet. Majd kezembe vettem a dolgokat, és próbáltam menteni a menthetőt, mert ezek a drága mesterek nem a finom és módszeres régészeti feltárást választották, hanem a legnagyobb Hiltit és a csákányt, lapátot. Aminek nagyon sok esetben meg is lett az eredménye.Amit a természet egyébként is elrendezett, arra egy kicsit még rásegítettek a mesterek.

 bont2.jpg

bont3.jpg

Így kezembe vettem a dolgokat és a kalapácsot. Óvatosan és szisztematikusan bontottam ki azokat amiket még benne hagytak és mentettem a menthetőt.

bont4.jpg

bont5.jpg

Valamiért az volt az érzésem, hogy vinni kell az utánfutót is, mert ezt a mennyiséget egy szatyorba nem viszem haza.

bont6.jpg

Hazavittem egy részét kiterítettem, lefényképeztem, megszámoltam, a végösszeg 198 darab lett. Sajnos nagyon sok olyan gyalázatos állapotban volt, hogy az menthetetlen.

bont7.jpg

bont8.jpg

bont9.jpg

bont10.jpg

  Az utolsó kombináció a fenti képen látható ERH volt ami azt jelenti, hogy az utolsó darabok 1995-ből származnak. A mendemondák alapján a korábbi tulajdonos egy erdélyi magyar, aki aktívan részt vett a Daciák, Arók reexportjában. A tolmács és a közvetítő szerepet játszotta a magyar eladók és a román vevők között. Akkor még nem kellett leadni a rendszámokat forgalomból kivonáskor és egy idő után kezdett kezelhetetlenné válni a mennyiség és éppen kapóra jött egy lakásfelújítás aminek következtében perpillanat jó ötletnek tűnt a rendszámok ilyetén módon eltüntetése. Ami később megbosszulta magát, mert a rendszám sem szigetelőként, sem merevítőként nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket és ~20 év után elkezdett vizesedni, töredezni a beton. Természetesen a rendszámokat is megviselte a nem rendeltetésszerű felhasználás és a kémia is besegített a fellelési állapot kialakításában. Kiválasztottam egy régi párt és megnéztem mi van a festék alatt.

bont11.JPG

bont12.JPG

bont13.JPG

A festék gyakorlatilag hártyaként leesett a tábláról, alatta mérhetetlen mennyiségű salétrom volt.

bont14.JPG

Ezt nagy nehezen lepucolva, csak erről a tábláról ennyi jött le:

bont16.JPG

A végeredmény elszomorító, teljesen megette az elpusztíthatatlannak gondolt alumíniumot.

bont17.JPG

A festékből természetesen semmi nem maradt, mivel az anyagot is megviselte így a restaurálása is kétséges.

bont18.JPG

Sajnos mind a 198db-ot megviselte. Aki ismeri a 2 betű 4 szám korszak rendszámait az tudja, hogy pont az utolsó kis szériában kiadott táblák érnek a legtöbbet, azok amikbe a természet olyan nagyot harapott.

A korszerűbb zászlós táblák alu alapja viszonylag elég jól túlélte, ott a fóliát marta meg/alá a kémia, de sok esetben a fólia opálosodott a festék meg eltűnt. Mechanikailag a kőművesek ezeket tették legjobban tönkre.

bont20.jpg

bont21.jpg

bont22.jpg

bont23.jpg

Egy fél évig agyaltam, hogy mit kezdjek vele: 

bont19.jpg

Végül úgy döntöttem, ha már ismét lesz találkozó, akkor elviszem magammal és csinálok belőle börzét. Végül is, fele elfogyott.

bont24.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: rendszám rendszámgyűjtő rendszámgyűjtemény


A bejegyzés trackback címe:

https://rendszamgyujto.blog.hu/api/trackback/id/tr3415295610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása