Egy rendszám felújítása megosztja a véleményeket. Jómagam hallottam ismerőseimtől miután büszkén megmutattam frissen felújított rendszámtábláimat, hogy miért is teszem ezt? Miért nem hagyom úgy ahogy van? Úgy biztos többet ér, úgy az eredeti ahogy van. Másoknak pedig kimondottan tetszett, hogy új fényükben láthattak egy-egy régi táblát. Én is az utóbbihoz tartozom. Szerény véleményem szerint inkább díszelegjen felújítva egy régi tábla a falon, mint foltosan, hajlottan, papírba csomagolva egy doboz mélyén porosodjon. Tetszik, hogy egy harminc-negyven évvel ezelőtt préselt tábla amit évtizedeken át a nap szívott, eső vert és ki tudja még, hogy az idő vasfoga miknek tehette ki addig míg lepusztult állapotba nem került, most újra új.
Öntött alu motorrendszám Hargita megyéből
Az évek alatt közel tizenöt-húsz, zömmel 1990-ig gyártott magyarországi rendszámtáblát újítottam fel. A technikákat az idők során fejlesztettem magamnak, hogy minél eredetibben kapjam vissza egy tábla korabeli képét. Apró, házilag készített ecsetek, festési trükkök elsajátításáról, interneten keresett és talált régi autós képek felkereséséről szól ez. Az a gé betű ugyanolyan vastag legyen, a perem festése ugyanott legyen ahol valójában volt és ezer apró részlet amire ügyelni kell. Vonalvastagság, festék árnyalata, rendszám állapota.
Vámospércsen, egy festőműhelyben porosodott évekig. A busz már nincs meg.
(A bal oldala nem festési hiba, csupán "fényt kapott")
Mentségemre váljon, a legtöbb régi magyarországi rendszámon a kézzel festés nyomait véltem felfedezni. Idősebb ismerőseimtől hallottam, hogy az adott jármű vizsgára készítésének része volt a rendszám festés is. Mivel nem volt otthon senkinek házi rendszámgyára, így maradt a kézzel festés lehetősége. Ezért nincs bennem bűntudat ha nem éppen száz százalékban egyenes egy-egy vonal a felújított táblán. A betűk és számok kikalapálása, a sarkok kiegyengetése is beletartozik a munkába. Persze ésszel, mert a felújításoknak természetesen vannak bizonyos határai is.
Felújított motorrendszám Ceauşescu Romániájából, Szatmár megyéből
Előfordul, hogy a rendszámtáblát végleges megsemmisítés céljából kettétörik vagy csak kettéhajtják. Ez a művelet, sokszor egy harminc éves alumínium táblának a végét is jelenti. A hajtás miatt a festés sem sikerül jól, így felesleges időpocsékolásba megy át az egész felújítási ceremónia. Előfordulnak hiányzó darabok, összefúrt részek, amik javíthatatlanná teszik az egészet. Ha mégis jó az alapanyag, onnantól szó szerint értve a restaurátor kezében van minden. Aki viszont nem bírja a festékszagot vagy remeg a keze, ne is próbálkozzon.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
rendszamgyujto.hu · http://rendszamgyujto.blog.hu 2014.04.08. 20:48:12
szegnyereg 2014.04.09. 12:12:22
TOMI08 2014.04.09. 19:56:47
Ezek szerint jól emlékeztem, hogy blogon már láttam régebben ezt a román 46-HR 1821-et de amúgy szépen lefestetted.
szegnyereg 2014.04.10. 17:39:35
GaborGabesz 2014.04.18. 10:06:10
szegnyereg 2014.04.21. 21:03:20