HTML

Rendszámgyűjtő

Egy különleges hobbiról szól ez a blog, vagyunk néhányan bolondok az országban, a világban, akik gyűjtik a régi, vagy forgalomból kivont rendszámtáblákat. Nem csak nekik, hanem bárkinek szólnak a bejegyzések, akit érdekel. Szólj hozzá bátran, vagy írj közvetlenül: info[kukac]rendszamgyujto.hu

Friss topikok

  • Kuvasz878K: @Attila Es Reni Mede: Az nem csere, bocsi. A cseréim csak az Októberi rendszámaim bejegyzésem utol... (2024.03.20. 21:03) Bemutatkozás
  • Kuvasz878K: @Attila Es Reni Mede: Nincs Facebookom, bocsi (2024.03.18. 20:20) 2023 utolsó darabjai
  • Kuvasz878K: Frissítés: HKA-380, BV-XL-83 elkelt, sárga E-sem van. (2023.11.04. 20:29) Októberi rendszámaim
  • Kuvasz878K: ...helyesbítek, lehetnek Ciprusiak is (2023.07.15. 10:29) Hmmm... Ma van karácsony!?
  • rendszamgyujto.hu: @Kuvasz878K: Szia, megvan mind, még az angol is, amit egy másik kommentben kértél (2023.06.04. 15:29) Eladó, cserélhető

Linkblog

Látogatók

2012.02.21. 14:12 rendszamgyujto.hu

Kicsi a világ...

De az is lehetne a cím: Hogy is van ez???

Van (volt?) Viktoor-nak egy szép kis Peugeot 206-osa. 2008-ban honosította.

 

Annak a rendje módja szerint majdnem le is adta a rendszámpárt az okmányirodába, de az egyike úgy elveszett, hogy valamikor később csak a szoba falán találta meg:) De a másik példány a hivatalban landolt.

Telt múlt az idő, és  2011 decemberében Nimród licitált a Vaterán.

Keresd a képen az egyezőségeket, és magyarázd meg!

36 komment

Címkék: rendszám erdekes rendszámgyűjtő rendszámgyűjtemény német rendszám


A bejegyzés trackback címe:

https://rendszamgyujto.blog.hu/api/trackback/id/tr544156817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

amenta 2012.02.21. 14:26:34

De méginkább, miért is kellett leadni a német rendszámot,és hol?

rendszamgyujto.hu · http://rendszamgyujto.blog.hu 2012.02.21. 14:32:22

@amenta: Nevetni fogsz, de a magyar okmányiroda visszagyűjti a külföldi rendszámokat, a mi pénzünkön szépen hazaküldik, ez nem vonatkozik az ideiglenes sárga/piros csíkos német táblákra. Nem véletlen, hogy az évvégén a sok Szlovák, Német, Liechtenstein-i rendszámból egy sem került a vaterára.

300madness 2012.02.21. 16:53:42

Nem minden okmányiroda gyűjti vissza, ezt saját maga szabályozza, helyileg. Pl.: tudom, hogy a BP IX. kerületi [elvileg] visszakéri.

Ugyanakkor, a német rendszámokat újból kiad(hat)ják. Ezt úgy képzeljétek el, hogy pl.: leadjátok a régi Ladátok ABC-123 rendszámát. Nem sokkal később újra látjátok egy új BMW-n. Persze, újranyomva.

rendszamgyujto.hu · http://rendszamgyujto.blog.hu 2012.02.21. 17:13:21

@300madness: Az rendben, hogy kiadják, és pont ugyanaz egy pár év múlva itt landolt? Nagyobb a valószínűsége annak, hogy lyukas az okmányirodába a szekrény, és könnyen kicsúszhatott egy-egy darab. Ez főleg annak a tükrében elképzelhető, hogy az azért nem semmi összetett gyűjtemény volt.

amenta 2012.02.21. 18:12:16

@300madness: Én azt nem értem,hogy hogyan lehet 8-10 éves autókon a régi, eu előtti német rendszám. Ma is láttam vagy kettőt.

amenta 2012.02.21. 18:13:10

@rendszamgyujto.hu: Valószínűség? Egyértelműen lyukas! Csak valamiért minket nem engednek benyúlkálni rajta. :(

Nimrod001 · http://www.rendszamok.atw.hu 2012.02.21. 23:28:43

Ez a tábla biza nálam van, fent van a garázsomon :)

autobahnvignette 2012.02.22. 15:16:26

ez az en rendszamom, es furcsa volt vateran latni azutan, hogy leadtam az ujpesti okmanyirodaban.. persze csak az egyiket, azt mondtam a masik elveszett.. a falamon van:)

3 dolgot tudok elkepzelni.. ami vateran volt, az regebbi, mint az enyem, es valahogy magyarorszagra keveredett,

ez az enyem, es nem tudom hogy kerult vaterara..

valaki azota mar kikerte, es valahogy ide keveredett..

a nem EU rendszamhoz kapcsolodvan szeretnem megjegyezni, hogy nekem van egy golf 3-asom is, amin nem EU rendszam van.. akar egy uj auton is lehet ilyen, tok mindegy, hogy milyen regi az adott rendszam, a lenyeg, hogy DIN pecset legyen belenyomva, ami azt jelenti, hogy megfelel minden eloirasnak!

indafoto.hu/viktoor/volkswagen_golf

peldaul en a golfot 2009ben kaptam egy ismerosomtol, kivonta forgalomba, en pedig azonnal vissza is irattam ugy, hogy kertem hogy maradjon a rendszam.. mivel az mar ki volt vonva elotte 2 percel, nem volt akadalya! :-)
de ha vette volna egy 0 kilometeres kocsit szalonbol, arra is feltehettem volna, mint ahogy fel is szeretnem iden egy 3eves autora.. szerintem stilusos.. :-) viszont akkor kotelezo a D matricat is feltenni a kasztnira..

300madness 2012.02.22. 16:03:34

@viktoor:
Azt nem tudtad megcsinálni annak idején, hogy mindkét rendszám ,,elveszett"?

autobahnvignette 2012.02.22. 16:06:46

megigertem neki hogy behozom a rendszamot, igy valamit vinnem kellett:))) de belegondolva nem adott rola semmit, es szerintem nem is irta le hogy atvette-e vagy sem.. azt mondta megsemmisitik egyebkent.......

rendszamgyujto.hu · http://rendszamgyujto.blog.hu 2012.02.22. 16:11:59

@viktoor: Az szemétség ha tényleg megsemmisítik és nem küldik vissza, nem adják vissza, és nem ajánlják fel karitatív célokra az éhező rendszámgyűjtők megsegítésére.

autobahnvignette 2012.02.22. 16:14:48

sok ertelme nem lenne visszakuldeni, a nemetek ugyis kidobjak, pontosabban eladjak 1 euroert kilojat aluminiumnak.........:)

300madness 2012.02.22. 17:09:07

@viktoor:
Na látod, ezér' szar az egész rendszer. A franciáknak, németeknek csak púp a hátukon, ha visszaküldözgetik nekik a rendszámokat...bezzeg a románoknál nem kell visszaküldeni semmit...

Mennyi pénz megy el ezért, hogy a semmiért visszaküldik???

autobahnvignette 2012.02.22. 17:11:37

en szerintem nem kuldik vissza egyebkent :-)
meg megis kinek?! es miert?!
ezt a rendszamot en MEGVETTEM, fizettem erte 16eurot! erre elveszik tolem es vateran latom viszont..:)
nemeteknel ha kivonom, megtarthatom, mert az enyem..

magyarorszagon a magyart le kell adni, ha kivonom az autot? ha igen, miert? azt is kifizettem.. megis az van rajta (koszi peti :-) hogy a magyar nemtudommi tulajdona.. pedig kifizettem..

amenta 2012.02.22. 17:18:44

@viktoor: Nagyon egyszerű, ha a belenyomott Din szám egyezik a két rendszámon, akkor a tied párja, ha nem, akkor korábbi/újabb.

Pont tegnap nézegettem az enyémeimet, és a normál rendszámok közt, nem volt két egyforma Din számú (szóval párba n egyformák voltak, de két párnak nem volt ugyanaz az a száma). Szóval ez alapján elvileg be lehet azonosítani.

Az új autón a régi rendszámot azért nem értem, mert elvileg olyan lehetőség nincs a németeknél, hogy az a rendszám ami az autón van, az megmarad és megy tovább az új tulajhoz, hanem mindenképpen érvénytelenítik, és az új tulaj egy új rendszámot kap. Régi típusú rendszámot meg nyilván nem fognak kiadni újonnan.

amenta 2012.02.22. 17:20:27

@viktoor: Egyedül az olaszokról tudom hogy visszakérik a rendszámot, de nem az okmányirodán keresztül.

Olyan országokban ahol minden költözésnél/tulajváltásnál más rendszámot kap az autó (románia,németország, csehek, stb) nem hiszem hogy szükségük lenne rá. Ez is csak ilyen magyar módi. De érdekes,mert pl a p-s rendszámokat nálunk sem kérik vissza.

autobahnvignette 2012.02.22. 17:26:06

mondom, nekem regi rendszamom van, es a mar megvett rendszamot viheted kivonas nelkul barmilyen autora.. pl vettem 1989ben egy autot, regi rendszam volt rajta, vettem ma egy ujat, akkor kivonom a regi kocsit, egybol forgalomba helyezem az ujat, igy meg a regi plakettot se kaparjak le, marad szepen a regi!

nekem monrjuk pont lekapartak, es masikat kapott, a mar nagy uj szineset!

tehat nemeteknel is megtarthatod a rendszamot, ket havonta kell ujra lefoglalnod, ingyenesen, neten/szemelyesen!

egyebkent meg miert ne vehetne meg az uj tulaj is azt a rendszamot, ami regen volt a kocsin, ha egy varosban laknak? siman megveheti, ha az ember kivonasnal nem elt a foglalasi jogaval!

amenta 2012.02.22. 17:29:29

@viktoor: Hm. Érdekes. Nem tudom, nem biztos forrásból hallottam, unokatesóm mondta. (kint él már vagy 8 éve) Én nekem meg még nem volt időm elcaklatni egy okmányirodába, és kifaggatni őket hogy hogyan is működik itt a rendszer. (na meg persze hozni néhány kiló leadott rendszámot) :)

rendszamgyujto.hu · http://rendszamgyujto.blog.hu 2012.02.22. 17:40:38

@viktoor: @Nimrod001: Szerintem önteni kéne abba a pohárba tiszta vizet, mert most már teljesen fel van itt mindenkinek piszkálva a fantáziája. Megkérjük Nimródot, és Viktort, hogy ha van rá lehetőség árulják el a DIN számot. Bukott az okmányiroda vagy nem, ki fog derülni.

autobahnvignette 2012.02.22. 17:41:57

amint karnyujtasnyira lesz, megnezem! :-)
viszont kek szinu volt rajta a muszaki plakett, 2008as ha jol emlekszem !

autobahnvignette 2012.02.22. 17:42:45

vagy zold, es 2006os:)))
regebbi biztos nem

300madness 2012.02.22. 19:51:40

@amenta:
Hohó, dehogynem! Azért sincs még nekem, mert a fene ocsmányiroda visszakéri!
A Z-t nem kell visszaadni, mert ,,elvileg" külföldre megy.

Viszont érdekes a logika: a Z-t nem kérik vissza, mert megy külföldre. De az ide bejutott külföldi rendszámokat meg küldenék vissza, azon a címen, hogy a külföldi iroda kéri vissza, holott nem kéri vissza...

amenta 2012.02.23. 08:07:41

@300madness: Pont egy hete volt itt egy csávó pestről autót venni,P-s rendszámmal, autókereskedő.

Beszélgettünk, azt mondta ők még soha nem adtak vissza rendszámot,és nem is kérték tőlük,ki szokták dobni.

Azt sem értettem mit keres p rendszámmal külföldön, de azt mondta mostmár változtattak a szabályokon, lehet olyan biztosítással kérni amivel érvényes külföldön is.

rendszamgyujto.hu · http://rendszamgyujto.blog.hu 2012.02.23. 08:24:16

@amenta: Ez teljesen így igaz, én is beszéltem egy itteni nepperrel, aki korábban egy stabil forrásom volt, és pár éve szépen elapadtak az ideiglenes német rendszámai, illetve a magyar "Z"-sek is. Ezt azzal indokolta, hogy már nem váltják ki, mert már kint felteszik a "P" rendszámot, azzal hazajön, és itthon is jól elvan.

300madness 2012.02.23. 11:58:17

@amenta:
Akiket kereskedőket én ismerek, mind azt mondta, vissza kell adni a P-t, ezért sincs nekik.

A legújabb, talán rendeletben vagy törvényben benne van, hogy csak a Z-t nem kell visszaadni. Sőt, az is benne van, hogy még létezik a V-ideiglenes. De én egyet se látok...

amenta 2012.02.23. 12:33:32

@300madness: A törvény és a végrehajtás nagyon kevésszer van összhangban kicsiny kis országunkban. :)

A v meg a vámeljárás alatti jármű rendszáma,azt meg nem hiszem hogy csinálnának sokat ma már.

autobahnvignette 2012.02.28. 22:19:52

hohoo, en gyujtom a magyar probarendszam sorozatot is, es 2007tol peldaul toretlen es 91-tol 2007ig is "csak" 8db hianyzik, 2012es nyilvan meg nincs, de a tobbi igen, szoval szerintem nem nagyon adogatjak ezeket vissza... sot ujpesten egy Roveron 2003as proba van evek ota..:-))

300madness 2012.02.28. 23:21:30

@viktoor:
Érdekes, megjártam már jó pár kereskedést, de sehol nem kaptam P-t...

Lehet 2003-as, mivel a P nem jár le soha, a kis szám jobb oldalt nem az érvényességi év (mint a Z-nél, E-nél), hanem a kiadás éve.

amenta 2012.02.29. 08:12:03

@300madness: Én úgy tudom hogy egy évig érvényes.... nyártól nyárig.

rendszamgyujto.hu · http://rendszamgyujto.blog.hu 2012.02.29. 08:26:24

@amenta: Én viszont úgy tudom, hogy a kiadástól számított 1 évig, azért van, hogy még mindig látni 11-est.
"Az ideiglenes forgalomban tartási engedély érvényességének időtartama maximálisan 12 hónap lehet". Szó sincs naptári évről. Ezért azt gondolom, hogy aki 11/11-ben váltotta ki, az 12/11-ig közlekedhet vele, csak szerintem hamar megunja, hogy a rendőrök állandóan csesztetik a "tavalyi" rendszám miatt. Autószalonok, akik minden évben kiváltják, ezért szokták inkább januárra időzíteni, amikor úgyis holtszezon van.

amenta 2012.02.29. 11:12:30

@rendszamgyujto.hu: Nem is mondtam hogy naptári év. :) Csak hogy egy év hosszan. Tehát nincs olyan hogy nem jár le.

rendszamgyujto.hu · http://rendszamgyujto.blog.hu 2012.02.29. 11:20:14

@amenta: Tudtam, hogy félreérthető leszek, persze hogy nem is volt szó naptári évről, csak hülyén fogalmaztam. Bocsi:)

Nimrod001 · http://www.rendszamok.atw.hu 2012.04.22. 15:21:13

@rendszamgyujto.hu: Ma végre sikerült megnéznem a számot!
Íme: 2M4977/39E

rendszamgyujto.hu · http://rendszamgyujto.blog.hu 2012.04.22. 19:54:58

@viktoor: Nimród megírta a DIN számot 2M4977/39E vajon egyezik a Tieddel?

autobahnvignette 2012.04.22. 23:42:30

tyiii, jo kerdes, megtekinem amint hozzaferek! :-))
süti beállítások módosítása