A húsvétot menekülésképpen Romániába a Bihari hegyekben töltöttük. Gyakran járunk ki, most is arra mentünk amerre szoktunk, csak más volt a cél. Közben az ismerős bontókat hiába sasoltam nem volt egyik sem nyitva, az most reménytelen volt. Viszont útközben ezeket találtuk. A régi román egy elhagyatott ipartelep kerítésére volt feltűzve, a többi az út mentén volt.
A piros betűsre, mint ha lőttek volna, közben csak lehet a kavicsos úton taposták meg egy kicsit, mielőtt út szélére került volna. Az Alba (Fehér) megyei viszont szinte makulátlan.
Egy néhány szó a régi román rendszámokról.
Ez általában mindig egy-két jegyű számmal kezdődött aminek a gépjármű kategórája volt a jelentése pl:
1-19 személyautó
20 tartalék, amit soha nem használtak
21-30 könnyű teher jármű
31-40 nehéz teher jármű, busz
41-45 traktor
46-50 kétkerekűek, motorkerékpár
Megyekód (lásd lejjebb)
Továbbá, csak 4-5 jegyű szám következhet. 3 jegyű számot az állami hivatalok használtak.
A jelenlegi rendszámoknál is próbáltak kis sikerrel kódot bevezetni, pl. az utánfutóknál, pótkocsiknál a tábla közepén a szám 80-as, de ez hamar elfogyott, most már bármi lehetséges. Sőt Bukarestben is elfogytak a 2 számjegyű variációk, ott már egyre több a 3 számjegyű tábla, de egyelőre "szabad a rablás" nagyrészt 111,222,333...999-eseket látni. Szintén hétvégén láttam egy Szatmár megyei Toyotát, amin elöl hátul eu-s tábla volt, és ezen az autón volt egy kerékpártartó amin szintén eredeti rendszám volt. Egy autón 3db, ami nálunk teljesen elképzelhetetlen. Mint ahogy az is, hogy az autó egyik végén eu-s, a másik végén a régi zászlós. Náluk engedélyezett a karton papir "home made" rendszám is. Az a lényeg, hogy legyen, és megegyezzen a valósággal. A számok és az utolsó 3 karakter is szabadon választható, amennyiben rendelkezésre áll.
Rendszámtáblák fizikai paraméterei:
Jelenlegi: 518x112mm 175gr
Régi: 468x118mm 300gr
A Megyekódok, régen és ma:
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.