Az év végére ezekkel a táblákkal gazdagodott a gyűjteményem, folytatás 2016-ban.
Mindenkinek rendszámokban gazdag új esztendőt kívánok!




Az év végére ezekkel a táblákkal gazdagodott a gyűjteményem, folytatás 2016-ban.
Mindenkinek rendszámokban gazdag új esztendőt kívánok!
Kedves Gyűjtőtársak és Olvasók!
Nem mondhatom, hogy rosszul telt volna a 2015-ös év a gyűjtemény szempontjából.
Idén leginkább Litvánia, Fehéroroszország, Oroszország, Szlovénia, Németország és Finnország bővült új kategóriákkal, de egy-két svájci, kazah, bosnyák, ukrán, dán, lett újdonság is bekerült a gyűjteménybe. Új belépőként Törökország képviseltette magát.
Az évet a következő statisztikákkal zárom:
Európából immár csak Norvégia és Málta hiányzik, a viszonylag ,,könnyen" beszerezhetők közül. És persze a minik, Vatikánnal az élen...(egy Teszkó parkolóban szerintem több autó áll, mint amennyi Vatikánban fut, úgyhogy, sok szerencsét).
A francia projekt is lassan, de halad a cél felé. Már csak 04, 08, 09, 11, 19, 36, 39, 43, 52, 58, 972, 973, 974 és 975 hiányzik. Aki tud segíteni, ne habozzon.
Elhatároztam, hogy összeszedem Litvániát is, mivel már köt az országhoz némi érzelem, és sajnos a regionális rendszámok nagyon eltűnőben vannak. 10 megye van, nem teljesíthetetlen, már csak 3 hiányzik, abból 1 úton van.
Aktuális francia állás:
Karácsonyra ezekkel a szerény példányokkal bővült a gyűjteményem. Ha valaki valamiért valamelyikre ráizgul, cserélem.
Ezeket az E rendszámokat kaptam. Egyszerűség kedvéért ide most csak a cseréket fényképeztem le. Amit szeretnék érte: 06-os, 13-as, 14-es évjáratok.
A héten ezzel a ládával kopogtatott be az egyik ismerősöm. Erősen gondban voltak, hova tegyék ezt a lomot, aztán szerencsére képbe kerültem.
Ezzel meg is volt a mai napi elfoglaltságom. Ezek a rendszámok nagyjából 20 évesek. Egyik-másik menthetetlen állapotban van, de van olyan is ami kora ellenére meglepően hibátlan (még fényes alu a hátulja). A régi pótkocsi rendszám is még szinte új, a vékony karakterekből utolsó szériásnak tippelném. Egy pár angol is belekerült a kupacba kakukktojásként. Azt nem mondom, hogy nem cserélek belőle, de nem mindet, most itt inkább nem sorolnám fel melyiket.
Sikerült ismét bővítenem az országokat egy Belarus-al, a németeket néhány várossal, a franciákat újabb régiókkal. Na és a holland, az különösen kedvenc :).
Ezt a pár idei E rendszámot kaptam a napokban, az elsőjét cserélem hasonló 14-es E-re. Hibátlan állapotú az első nullába egy kis piszok van, ez már csak fényképezés után tűnt fel.
A párok egyike cserélhető. A hannoverit kivételesen nem "érkezési" sorrendben, hanem érdekességi sorrendben cserélem, már ha persze érdekel valakit.
A múlt héten ezekkel a rendszámokkal gyarapodott a gyűjteményem.
Elég gyatra volt ez a hónap, ezzel a képpel mentem meg valamennyire.
Kihasználtam a mai szép napot és összeszedtem a feleslegessé vált német rendszámaim. Válogassatok bátran! A második oszlopban párosával vannak.
...egy régi ismerőst, összegyűlt neki néhány rendszáma. A (R)egensburgi mind csere, akár párosan is, a többi csak amiből duplán van az egyik fele.
A héten ezekkel a rendszámokkal szaporodott a gyűjteményem.
Idén nyáron csak ezekre a táblákra sikerült szert tennem, és egy személyes cserét is sikerült lebonyolitani egy másik rendszámgyüjtövel.
+kis érdekesség
Nagy pangás volt itt nyáron, betudom a hosszantartó 40 fokoknak. Augusztusban mindössze két bejegyzés született, ez elég kevés!
Én ezekkel gyarapodtam augusztusban, újdonság a gyűjteményben az ideiglenes ukrán, a szovjet állami rendszám, a dán ismétlő, és a hosszú típusú ideiglenes svájci.
A hamburgi németet elég érdekesen nyomták, de az L B 6969 is fura szerzet. Új még a gyűjteményben a négy észak-amerikai darab.
Egy ipolysági ismerősöm mondott egy hatalmas sztorit. Ugye Ipolyság lévai járás, ezárt a rendszámokon LV a kód, mellette van Nagykürtös, ahol meg VK. A két járás közti rivalizálás közben kitaláltak egy poént a rendszámokra, hogy mit is jelentenek a kódok.
Nagykürtös, VK: Vigyázz, közlekedek!
Léva, LV: Látom, vigyázok!
Innen-onnan kaptam értesítést arról, hogy Szerbiában Belgrád mellett már harmadik alkalommal rendeznek az ottani rendszámgyűjtők találkozót. Azonnal elcsábultam, 340 km nem tétel. Egyelőre kerestem a megfelelő útvonalakat, és az utitársakat. Lacit szerettem volna kicsalni, de most vissza van menve a gyökereihez :) Így maradt az én hű társam, aki mindenhova elkísér engem - a feleségem. Tervek szerint nem szerettem volna sehol autópályára költeni, de mivel az egyetlen beszámítható határátkelő a Röszkei, kénytelen lettem volna. A szerb oldalon nem is érdekelt volna kb. 3000Ft-ért adtak volna 400 km-t, de magyar oldalon ugyanezért 500 m-t mentem volna a pályán. Van még a Röszkei régi határ és Tiszasziget. Igen, csak azzal az a baj, hogy 7-19-ig van nyitva, vagy elérem, vagy nem. Na mindegy majd ott az idő függvényében improvizálok.
Pár nappal az indulás előtt megkérdeztem a szervezőt, hogy lehet-e még jelentkezni. Szinte azonnal küldött választ tárt karokkal. Az utolsó napon elmentem megtankoltam az autót, beszereztem az ajándék söröket, összekészítettem a csomagot. Igen ám, de egyre erősebben ott motoszkált bennem, hogy itt azért a hagyományos értelemben vett igazi határátkelő van, csomagtartóban matató vámosokkal. Mivel csak egy fél napra mentünk volna, egy pár szendvicsen kívül nem sok utimotyónk lett volna, gondolom egyből megkérdezte volna, "na és mi van a dobozba?" Para.
Telefonon meg lett érdeklődve a határrendőrség, hogy ha mégis ilyet látnak mit szólnak. Elveszik, azonnal elveszik és büntető feljelentést tesznek egyedi azonosítójelellel......stb. De javasolták, hogy hívjam fel a vámosokat és szerezzek tőlük kiviteli engedélyt arra, amire vagy megkapom, de inkább nem kapom meg. Na itt véget is ért a túra. Mert ha még itt át is megyek, akkor mi lesz a Szerbeknél, mert ott végképp nehezen értetem meg magam, ráadásul oda (úgy hallottam) még postán is körülményes a küldözgetés. Na meg ha elveszik, bumm buktam 50 rendszámot, de mi van, ha az autót is viszik, mert mégiscsak az volt a bűnelkövetés eszköze. Annyit már végképp nem ér. Az sem számít ha a magyarokat kiveszem belőle, mert a külföldi ugyanúgy rendszám. A fájdalmasabb, meg akkor lett volna, ha már hazafelé a friss portékába kötnek bele. Ráadásul most a tanksapka mögött is migránst keresnek. Szóval jobb a békesség. Megírtam a szervezőnek, hogy sorry... bár azóta még nem kaptam választ, remélem nem vette zokon.
Másnap úgyis kellett Szegedre menni, kárpótlásként nem a szokásos 47-esen mentünk, hanem mellette egy alternatív útvonalon, ahol még soha nem jártam a 40 évem alatt, pedig ott a környéken nőttem fel, ez a Vásárhelyi puszta.
Hazaérésünk után hivatalosak voltunk egy kerti partira, ahol ezek a rendszámok vártak:
Végül kirándulás is lett, rendszám is lett, bár nem úgy ahogy szerettem volna.
Mindjárt az odaúton egy buszmegállóra voltak ezek felragasztva:Egy kis "egyengetés" után felragasztom majd a falra. Ez ott annyira ritkaság, hogy a PROBA-ból egy darabot sem láttam egész héten az ideiglenesből is csak 2 autót. Pl. ezt:
Két éve beléptek az EU-ba, ott is elindult a néphülyeség a rendszámok utólagos EU-sítása. Nem tudom ott mennyire tolerálják a rendőrök, de általában csak a hátsó rendszámra kerültek ezek a "díszek"
Így néz ki az eredeti, de még nagyon ritkaság:
Sajnos a hét hátralevő részében semmi nem akadt a "horogra"
Helló. Egy barátom nyomta a kezembe a Norvégot. A németért köszönetem Bálintnak. A törököt egy holland gyűjtővel cseréltem- egy Osztrák motor rendszámot adtam érte. A Montenegroit is cseréltem, de már nem emlékszem kivel. De nyerő hogy azonos a területkód.:) Már csak egy Izlandit kell összehoznom, de úgy tudom megvan a forrásom, hogy honnan lesz meg. Man sziget és miniállamos esélytelenek. Ritkák és drágák.
A héten ezeket sikerült szereznem.
Kezd alakulni az E-s sorozat is de még hiányzik 1994/III,1995/I,1995/II,1995/III,1995/IV,1996/I,1996/III,1997/I,2000/I. Akinek esetleg van cseréje írjon kommentbe vagy küldjön képet emailben.
Az elmúlt időben ezekkel szaporodott a gyűjteményem.
Akinek van cserére AAE az írjon.