HTML

Rendszámgyűjtő

Egy különleges hobbiról szól ez a blog, vagyunk néhányan bolondok az országban, a világban, akik gyűjtik a régi, vagy forgalomból kivont rendszámtáblákat. Nem csak nekik, hanem bárkinek szólnak a bejegyzések, akit érdekel. Szólj hozzá bátran, vagy írj közvetlenül: info[kukac]rendszamgyujto.hu

Friss topikok

  • Kuvasz878K: @Attila Es Reni Mede: Az nem csere, bocsi. A cseréim csak az Októberi rendszámaim bejegyzésem utol... (2024.03.20. 21:03) Bemutatkozás
  • Kuvasz878K: @Attila Es Reni Mede: Nincs Facebookom, bocsi (2024.03.18. 20:20) 2023 utolsó darabjai
  • Kuvasz878K: Frissítés: HKA-380, BV-XL-83 elkelt, sárga E-sem van. (2023.11.04. 20:29) Októberi rendszámaim
  • Kuvasz878K: ...helyesbítek, lehetnek Ciprusiak is (2023.07.15. 10:29) Hmmm... Ma van karácsony!?
  • rendszamgyujto.hu: @Kuvasz878K: Szia, megvan mind, még az angol is, amit egy másik kommentben kértél (2023.06.04. 15:29) Eladó, cserélhető

Linkblog

Látogatók

2014.04.28. 17:00 rendszamgyujto.hu

Lengyelországban jártunk (2014)

Két éve volt, hogy először kimentem Lengyelországba, az ott már hagyományosnak számító rendszám találkozóra. Minden évben kétszer kerül megrendezésre, változó helyszínen. A 2012-esről szóló írás sok-sok képpel itt olvasható. Akkor a feleségemmel mentem, mert a többiek vagy nem értek rá, vagy nem láttak nagy fantáziát a dologba, vagy csak pusztán nem mertek bele vágni ebbe a kalandba. Most viszont két kollégát –Lacit és Janit– is sikerült befűzni.

A mostani rendezvény a 11-ik volt a sorban, aminek Bielsko-Biała városa adott helyet. Általában a találkozók kiválasztásában az volt szempont, hogy közel legyen Magyarországhoz. Ez nagyjából belefért az 500km-es kategóriába. Ráadásul mivel a többiek Pest környékiek, így nekik még könnyebben teljesíthető volt az etap. Laci szeretett volna pénteken délután elmenni, ott egy kicsit ismerkedni a többiekkel, és szombaton tiszta nappal nekivágni a bulinak. De Janinak meg nekem ez nem volt jó, mert pénteken nekünk még munkanap volt. Az utat nagyjából 10 órásra számoltam, kb. hajnal 3-ra értünk volna oda. Ezért inkább úgy döntöttünk, hogy én nagyjából éjfélkor elindulok, 3-körül felveszem Lacit, 4- körül odaérünk Janihoz, ott átpakolunk az ő autójába, mert abban kényelmesen elférünk, és ő pihenten tud neki indulni, én viszont tudok közben pihenni.

Az előkészületek

Mi már kb. egy hónapja megbeszéltük, hogy akkor megyünk. E-mailben megkerestem a fő szervezőt, hogy intézzen szállást és írják össze a kívánságokat, hogy ki mit kér Magyarországról. Vinni is kellett jóféle magyar sört, bort, piros aranyat. A szállást elintézték 150PLN volt a szoba, ez kb. fejenként sem érte el a 4000Ft-ot. Kerestünk rendszámokat, hogy mit vinnénk cserélni, de mivel eléggé karcsú évünk volt, így nekem túl sok ötletem nem volt. Szedtem össze régi és új magyart, románt és német ideiglenest. Lacinak már többféle volt, de ő egy tonna franciát hozott, hogy hátha sikerül ott azt a pár hiányzó kódot beszereznie. Jani hozott még hozzá egy pár belgát, hollandot, meg néhány apróságot. Váltottunk Zlotyit szállásra, kajára, vásárlásra. Vittünk Euro-t, ha esetleg Szlovákiában is vennénk valamit. Mert Laci már itthon jelezte, hogy neki feltétlen venni kell Kofolát, mert már elvonási tünetei vannak, ráadásul a BILLA-t preferálta a TESCO-val szemben. Laptop, fényképező, mobilok csőre töltve.

A Kofola egy szénsavas üdítőital, amelynek gyártója a Kofola a.s. Színe és jellege hasonlít a hagyományos kólához, íze azonban teljesen más. Különlegességét a 14-féle természetes alapanyag adja, többek között alma-, meggy- és ribizlikivonat, valamint cukor, karamell és különféle gyógynövény-kivonatok. Szlovákiában és Csehországban a Coca-Cola és a Pepsi komoly konkurenciája. Az 1960-as és 1970-es években lett népszerű, amikor nyugati változatai még nem voltak kaphatók. Csehországban Krnovban, míg Szlovákiában Frivaldnádasdon állítják elő, sok vendéglátóhelyen csapolt formában is kapható. Ízek: natúr kóla, citromos, cseresznyés, vaníliás, téli fahéjas. (forrás: Wikipedia)
220px-Kofola_bottle.jpg

Az út

A tervek szerint éjfél után nem sokkal elindultam Budapest irányába a 4-es úton, azon kívül, hogy ezt találtam,
Peti1.jpgaz esős és a száraz útszakaszok váltogatták egymást sok érdekes nem történt. Egy kicsi késéssel felvettem Lacit és az ő franciáit, valamint a közel 1m3-es kajás szatyrát, amit anyukája legalább olyan gondossággal és szeretettel készítette, mint az én szenyáimat a feleségem, ami itt jutott eszembe, hogy otthon maradt a hűtőben. A kajátlanságomon nem aggódtam, inkább csak azon, hogy ezzel mekkora hibát követtem el. Janinál átcuccolás a Galaxyba, aminek a feneke szinte megfeneklett a rengeteg rendszám súlyától. Irány a bazár.

Magyarországon és Szlovákia nagy részén is esett az eső, amíg ki nem világosodott, eléggé gyengék voltak a látási viszonyok, de utána sem nagyon tudtunk a táj szépségeiben gyönyörködni a felhős, párás úton. Szerencsére az út lengyelországi szakaszán már elállt az eső, és szépen lassan már a Nap is kisütött a végére.

Viszont a feladat adott volt, BILLA-t kell keresni, mert mi van, ha másnap vasárnap zárva van, vagy azért mert ünnep van, vagy azért mert egyébként is vasárnap zárva van, mint minden Ausztriában. Zvolen (Zólyom) Banská Bystrica (Besztercebánya) úgy elment mellettünk, hogy nem botlottunk be egybe sem, de Martin (Túrócszentmárton) az utolsó lehetőségek egyike volt a bevásárlásra. Így felülbíráltuk a GPS mindenféle utasításait és az utcai táblák segítségével megtaláltuk. Itt aztán feltöltöttem a kaja készletemet, Tatának sört, gyerekeknek Deli csoki hegyeket vásároltam. Mert ez volt a biztos, ki tudja visszaúton lesz-e még rá lehetőségünk. Laci beszerezte a Kofolát, ,,extra bylinková", citromos, és azt hiszem még cseresznyés ízesítéssel. Mert ezeket is utolérte az a divathullám, hogy most mindenbe belekevernek mindent, hátha úgy több fogy. Jani idegenkedett tőle, de a kíváncsisága mindennél erősebb volt, ugyanis számára ez az élmény még ismeretlen volt. Rögtön a fizetés után rá is cuppant az első üvegre és jó alaposan beleivott. Vártuk a hatást, mondtam is Lacinak, hogy majd az utóíz… Bejött. Mint aki citromba harapott. Még útközben többször felidézte a Belga néhány gondolatát ezzel kapcsolatban: „Ha valaki meghív egy kofolára, kérdezd meg mi evvel a szándéka..." Sőt, aztán előkerült valamelyik pendrájvról is eredetibe.
Lengyelországban már eléggé sokat kellett improvizálni a navi helyett, mert néha voltak olyan utak, ami már benne volt a 2012-es térképben, a valóságban meg vagy még nem volt ott, vagy éppen csak most aszfaltozták, így inkább a jelzőtáblákra hallgattunk. Zywiec-nél az útépítés miatt komoly dugóba keveredtünk, és mintegy félórás késéssel sikerült megállnunk a célállomáson. Közben azt találgattuk vajon mi lehet az a Szarotka?

dugo_b.jpg 

A találkozó

A parkolóban gyorsan leszűrtük a lényeget, amikor láttunk cseh, osztrák és német rendszámú autókat is, hogy ez bizony nemzetközi találkozó lesz. A találkozónak egy műszaki szakközépiskola épülete adott otthont. Logisztikailag mindössze annyi volt a gond, hogy az iskola épületétől pár száz méterre volt a parkoló és a sok rendszámot ki és be kellett cipelni, de ezt a problémát is segítettek megoldani a lengyel barátaink- jöttek segíteni.

Bielsko-Biała  - város Dél-Lengyelországban, a Grodzki járásban, a Sziléziai vajdaságban, a Sziléziai és a Kis-Beszkidek lábánál, a Biała folyó mellett. A város korábban két város Bielsko és Biała fúziójával jött létre 1951-ben.

Jelenleg 176 453 lakosa van Lengyelország gazdaságilag egyik legfejlettebb városa (egyebek mellett 5%-os munkanélküliségével), Katowicétól 60 km-re, Krakkótól 90 km-re fekszik és az ugyanilyen nevű járás fővárosa is. A város fölé emelkedik a Klimczok hegy (1117 m), melynek egyik nyúlványa a Szyndzielnia (1028 m), ez szinte az elővárosig benyúlik, és nagy népszerűségnek örvend a síelők körében. (forrás: Wikipedia)

Zespół Szkół Samochodowych i Ogólnokształcących (Autóipari és gépészeti szakközépiskola)

Hiába nem késtünk sokat, de ekkorra már javában zajlott az esemény. Hatalmas nagy kipakolások, minden földi javakkal, ami ebben a műfajban létezik. Rengeteg új arc, a régiek mellett. Egyből ránk raboltak, nem győztük követni a hatalmas felfordulást, táblák jöttek-mentek cserélődtek, folyt az alkudozás, még el sem jutottunk a mások asztalához, hogy meglássuk náluk mi a felhozatal. Egyszer csak felszólítottak, hogy megyünk egy közös fényképezésre az emeleten kiállított FSO Syrena 104-eshez.

A Syrena egy lengyel autó, amit először a Poznań-i Vásárban állították ki 1955-ben. 1957-1972 között 177.234db készült a Fabryka Samochodów Osobowych (FSO) varsói és a 1972-1983 között 344.077db a Fabryka Samochodów Małolitrażowych (FSM) Bielsko- Biała gyárában. A gyártás meglehetősen hosszú ideig zajlott, miközben csak kisebb módosításokat végeztek.

A Siren egy sellő, aki a legenda szerint, a Visztula folyót és a lengyel fővárost, Varsót védte. Ő szerepelt a város címerében. A becézett formáját -Syrenka (kis szirén)- gyakran használták.

A Syrena-ból különböző modelleket állítottak elő: 100, 101, 102, 103, 104, míg a legnépszerűbb modell, a 105-ös volt. Kezdetben 2-ajtós szedánként készült. A kétütemű motorok előbb 2 hengerrel (746 cm3), majd 1965-től 3 hengerrel készültek (842cm3). A büdös kék füstje miatt „zokni” lett a beceneve. (forrás: Wikipedia) Bővebben itt.

Sajnos a tér nem volt túl nagy a fényviszonyok viszont gyengék, úgyhogy egy ilyen képet sikerült csak készíteni.
csoport_b.jpg

Ezek után gyorsan megtartották a kiállítás rendszámtáblája cím közönségszavazását ezekből:
15b.jpg
Majd ami a nagyon durva volt, hogy délután 1 órakor elkezdtek össze pakolni, és mentek haza, mi meg csak néztünk, hogy akkor most mi van??? Alig maradtak néhányan, azokkal még egy Last Minute cserét intéztünk és 2 után úgy döntöttünk, hazajövünk. Megkérdeztük a főszervezőt, hogy mekkora gáz lenne, ha mégsem foglalnánk el a szállást, mert hazamennénk. Szerencsére nem volt gond, kipakolással, cuccolással együtt 3-kor elindultunk haza. Két éve elmentünk közösen egy étterembe, utána körülnéztünk a környéken, majd vendéglátónk meghívott a házához. Most is valami hasonlóra készültünk, ráadásul ekkorra az idő is megszépült. De mivel nem volt társaságunk, így irány haza. A többiek még emberi időben hazaérhetnek, csak rám várt egy kicsit hosszabb út.

Miután elpakoltunk, az ott maradtakkal beszélgettünk pár percet. Elmondták nekünk, hogy nekik is furcsa volt, hogy már 1 körül mindenki elpakolt és hazament, ez volt eddig a legrövidebb találkozó. Azonban pozitív rekord is megdőlt, mert ez volt eddig a legnépesebb összejövetel, hála a sok vendég gyűjtőnek, köztük a 3 fős magyar delegációnak, azaz nekünk.

A találkozóról készült képek galériájához kattints ide:

A reggeli megérzésem beigazolódott, hazafelé sehol nem álltunk már meg vásárolni, úgyhogy Euro-t, Zlotyit szinte sértetlenül hazahoztuk. Hazafelé úton Laci bealudt a hátsó ülésen fél órára, egyszer én is megpróbáltam, de sehogy sem volt jó. Jobb kanyar, bal kanyar, fék, gáz. Folyton korrigálni kellett. Aztán már az öv csatja is nyomta az oldalam, a lábam sem fért el sehogy, felültem, nekifeküdtem az ablaknak, talán úgy sikerült. Szlovákia egy részén ismét esett. Janihoz nagyjából kilencre értünk. Villámlátogatás keretében megnéztük a gyűjteményét, ami tartogat jó néhány irigylésre méltó darabot, a rengeteg verseny serleg hátterében. Yarist felvettem, Lacit kitettem a hétkerbe’ majd irány haza. Nehéz volt, kemény volt, ~1200km 25 óra.
Az úton minden rendben volt, a Galaxy tette a dolgát, tetszett, és a végén egy 6 literes fogyasztást produkált, ami remek, a sok súllyal, hegyen-völgyön keresztül.

A szerzemények

Ez a Janié
Jani_b.jpg
Lacié:

Laci1a.jpg

Laci1b.jpg

Laci2a.jpg

Laci3a.jpg

És az enyémek:

Peti2.jpg

Peti3.jpg

A Jani pici lengyel robogó rendszámán kívül az összes többi lengyel rendszám cserélhető.

 

19 komment

Címkék: szlovák rendszám rendszámgyűjtő angol rendszám rendszámgyűjtemény német rendszám román rendszám usa rendszám lengyel rendszám szlovén rendszám rendszam csere


A bejegyzés trackback címe:

https://rendszamgyujto.blog.hu/api/trackback/id/tr986093721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TOMI08 2014.04.28. 17:12:38

"Ez a Janié" című képen lévőkből lehet választani a cseréket?
Kivéve a kis lengyelt tudom olvastam.
Arról a képről a 6B9 4862, PTU 92 NY,SZO 78 LF érdekel.
Amúgy gratula az új német területkódjaidhoz. De a legérdekesebb a 4882-ZH68 amit nem tudok eldönteni utángyártott Zürichi vagy sem.

rendszamgyujto.hu · http://rendszamgyujto.blog.hu 2014.04.28. 17:16:43

@TOMI08: Bármelyikünk képéről lehet lengyel rendszámot választani.

rendszamgyujto.hu · http://rendszamgyujto.blog.hu 2014.04.28. 17:21:10

@TOMI08: A 6B9 az cseh rendszám, az nem választható!
A 4882-ZH68 egy francia rendszámú autóra németországban utángyártott rendszám.

TOMI08 2014.04.28. 17:34:33

@rendszamgyujto.hu:
Janitól:PTU 92 NY, SZO 78 LF
Lacitól:DJE 71 HT
Tőled: LU 75079, DWR 74 YN

Nimrod001 · http://www.rendszamok.atw.hu 2014.04.28. 23:35:23

Ez igen! Egy napba ennyi minden belesűríteni, nem semmi, jól nyomtátok :)
Szép "kis" kupaccal érkeztetek vissza, vannak köztük ritka jó darabok. Na de milyen kicsi is a világ, mivel a Jani táblái közt van két számomra ismerős tábla is (Szlovén és a Bosnyák) , mert én küldtem még ki Lengyelbe azokat a táblákat kb. másfél éve és most ismét visszakeveredtek :)
A régi magyar utánfutó tábla Lengyelből került elő?

rendszamgyujto.hu · http://rendszamgyujto.blog.hu 2014.04.29. 06:37:35

@Nimrod001: Az NP-s végülis ott cserélődött. Igaz Janié volt, de ott láttam meg, egy régi L-es motort és a GYA-t adtam érte.

rendszamgyujto.hu · http://rendszamgyujto.blog.hu 2014.04.29. 07:14:56

@Nimrod001: Most azt már nem tudom visszaidézni, hogy melyik gyűjtő, de a Te neved és Bálinté is meg volt említve általuk.

Nimrod001 · http://www.rendszamok.atw.hu 2014.04.29. 09:16:54

@rendszamgyujto.hu: Én Bartos Molitorral cseréltem el azt a két táblát anno.
Nofene, meglettünk említve? :D Tiszta jó, akkor nem felejtettek el minket.

Nimrod001 · http://www.rendszamok.atw.hu 2014.07.04. 23:35:00

Ma láttam egy régi fekete lengyel rendszámos kamiont (meg is lepődtem) és eszembe jutott, hogy egyet sem láttam az ott cserélt tábláitok közt. Olyan csere kínálat nem volt azokból a táblákból?

dogoljmeg 2014.07.06. 15:44:00

Hello, lengyel zaszlos lengyel van meg amit cserelnel? :)

rendszamgyujto.hu · http://rendszamgyujto.blog.hu 2014.07.06. 20:50:01

@dogoljmeg: Természetesen, az én képemről a DZL és 2x LU cserélhető. De bármelyik EU-s lengyel is.

dogoljmeg 2014.07.07. 11:32:56

Oke, az egyik LU-s kellen, mindegy melyik, mire csereled? Nekem sajna csak magyar nemet francia van csere

rendszamgyujto.hu · http://rendszamgyujto.blog.hu 2014.07.08. 07:20:35

@Nimrod001: Dehogynem, volt ott tengernyi, csak nem kellett senkinek sem.

Kuvasz878K 2023.04.20. 16:37:36

Az LBL 29AR megvan még?

rendszamgyujto.hu · http://rendszamgyujto.blog.hu 2023.04.20. 19:33:48

@Kuvasz878K: Nem az én gyűjteményem része, de rá tudok esetleg kérdezni, ha tudom hogy mi a kérdés/kérés

Kuvasz878K 2023.04.20. 21:48:26

@rendszamgyujto.hu: Érdekelne cserébe. Magyar, német, holland, angol, skót cseréim vannak. De a DJE Y550 is érdekel, ha még megvan.

rendszamgyujto.hu · http://rendszamgyujto.blog.hu 2023.04.20. 22:35:10

@Kuvasz878K: Az nálam van, viszont azzal az egy darabbal van egy a gyűjteményembe. Nagyjából pont egy hete voltam lengyelbe, nagyjából ennyin múlt volna hogy hozzak cserére. Most csak hosszút hoztam, remélem hamarosan elkészül a poszt és akkor láthatod

Kuvasz878K 2023.04.21. 18:59:23

Ok. Jó a hosszú is.
süti beállítások módosítása